Digitális történetmesélés
A negyedik feladat esetében is úgy döntöttem, hogy mindkét szakomnak kedvezek. Így született meg a víz körforgásának bemutatása angol nyelven. A videó elsősorban általános iskolás diákoknak készült.
A videót a Windows Movie Maker program segítségével készítettem. Használata nagyon egyszerű. Képeket/animációkat, majd zenét és/vagy hangot illesztünk be és összehangoljuk őket. Számomra a megfelelő képek keresése volt időigényes, illetve az elején az összehangolás.
A videót témafelvezetésként használnám, de összefoglaló órákra is készíthetünk egyet-egyet. Úgy gondoltam, hogy mivel a szöveg angol, egy rövid, könnyű nyelvezetű történet megfelelő lesz. Ha esetleg a tanulók nem értik a szavakat, kifejezéseket, akkor a képek segítik a megértést. A videó segítségével új szavakat tanulhatnak, illetve átismételhetik a már ismerteket. A vetítés után további, a témával kapcsolatos dolgokat gyűjtenénk össze közösen, illetve kisebb csoportokban. Mivel a víz körforgásának 4 fő lépése van, kisebb létszám esetén a diákok 4 csoportot alkotnak. Minden csoport egy-egy fő lépéshez gyűjthetne szavakat, majd ezeket egy online tesztkészítő oldalra fel tudná tenni, így lenne egy nagy, közös teszt. A tesztet az összefoglaló órán fel tudjuk majd használni.
Ha földrajz órán alkalmaznám, akkor a videó levetítése után a diákok mondanák el, hogy szerintük miről szólnak az egyes lépések.
Hasznosnak tartom a digitális történetmesélést. A diákokat többféle inger éri (képek, ábrák, hang), így könnyebben meg tudják jegyezni a tananyagot, mert van mihez kapcsolni az információt. Továbbá mivel a videók rövidek, a tanulók nem unják el magukat, illetve figyelemfelkeltésnek is jók. Azonban a videókészítés meghosszabbítja a tanárok órára való felkészülését. Mondjuk az is igaz, hogy csak egyszer kell megcsinálni, és akkor később is fel lehet használni.
Az elkészült videót itt tudjátok megnézni:
Use digital storytelling! ;)